poniedziałek, 17 lutego 2020

Spojrzenie w dal

Spojrzenie...
w dal, bez żadnego słowa
ani bez głębszego oddechu.
Proste spojrzenie w dal,
z nadzieją,
z wiarą,
z radością,
że to już blisko.
Kłania się przed nami świat,
co jeszcze wczoraj na kolana
kazał nam paść.
Dziś królem ty
i arystokratą jestem ja.
Spojrzenie,
to znaczy, że bliżej,
że ziemskiej pielgrzymki
zakończy się doba.

Patrz tylko dobrze.
Patrz, byś dobrze wypatrzył
swój czas,
swój cel.
Wielu się zaskoczyło,
że nadszedł ich kres
i pogrążyli się w wieczny sen.

Czuwaj byś nie dotarł
bez ostatniego słowa,
bez większych czynów
tak jak tamci,
gdzie kres każdego z nas.

Pamiętaj,
spojrzenie w dal.

K. M.

Mk 8, 11-13

Słowa Ewangelii według Świętego Marka
Faryzeusze zaczęli rozprawiać z Jezusem, a chcąc wystawić Go na próbę, domagali się od Niego znaku. On zaś westchnął w głębi duszy i rzekł: «Czemu to plemię domaga się znaku? Zaprawdę, powiadam wam: żaden znak nie będzie dany temu plemieniu».
A zostawiwszy ich, wsiadł z powrotem do łodzi i odpłynął na drugą stronę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...