piątek, 21 lutego 2020

Mój apel

W dzisiejszym świecie coraz częściej musimy walczyć o ciszę. Zabiegać o ciszę, która zakłócana jest niepotrzebnymi rozmowami, jak ujął to pan Maciej Stuhr, na luźne tematy "pitu pitu". Nim zagłuszy ją dźwięk telefonu. Muzyki puszczanej na full przez odbiorniki. Ludzie, pozwólcie, że wystosuje apel:

Ratujmy ciszę!

Wiem, trudno w niej wytrwać. Zresztą sam mam z tym problem, aby wytrzymać w niej dłuższy czas, ale warto. Często zdarza się, a to istny paradoks, że skutecznie ją zakłócając nie znamy samych siebie. Nie pisząc już o drugich osobach. Co wiesz o sobie? O swoim sumieniu? Bez ciszy nie odkryjesz żadnej prawdy. Lektura, mądre słowo i cisza... Tego życzę każdemu z osobna.

Co chcesz powiedzieć Ciszo?
Milczysz.
Ja wytężam słuch.
Na marne moje prośby.
Ty nic nie powiesz.
Wszak jesteś Ciszą.
Lecz martwą, czy żywą?

Wsłuchuje się w siebie.
Jakbym nic o sobie nie wiedział.
Otwieram kluczem drzwi do serca.
Tym kluczem Ty jesteś
zaklęta, bez żadnego słowa, ciszo.

Hałas duszy się uwalnia.
Chcę zatkać uszy,
ale nie mogę.
Muszę słuchać, zmuszony jestem.
To mój hałas tłumiony w sobie,
abym wreszcie go usłyszał.
Słyszę, choć na zewnątrz wszystko milknie.

Ciszo...

Pomóż mi przetrwać to wszystko,
co moje się stało przez liczne winy.
Nie chciałem niczego tłumić w sobie.
Nie wszystko konfesjonał usłyszy.
Najwierniejszym spowiednikiem
Ty jesteś ulotna i rzadko obecna...

Ciszo!

Zamknę drzwi do swego serca
nim świat moje grzechy usłyszy.
Nim ktoś mnie oceni.
Krzyżyk skreśli nade mną
i osądzi karę bezwzględną.
Ukołyszę się jeszcze w tej ciszy
zanim jej ostatnie nuty zamilkną

Trwaj... Ciszo...

K. M.



Mk 8, 34 – 9, 1

Słowa Ewangelii według Świętego Marka
Jezus przywołał do siebie tłum razem ze swoimi uczniami i rzekł im: «Jeśli ktoś chce pójść za Mną, niech się zaprze samego siebie, niech weźmie krzyż swój i niech Mnie naśladuje. Bo kto chce zachować swoje życie, straci je; a kto straci swe życie z powodu Mnie i Ewangelii, zachowa je.
Cóż bowiem za korzyść stanowi dla człowieka zyskać świat cały, a swoją duszę utracić? Bo cóż może dać człowiek w zamian za swoją duszę?
Kto się bowiem Mnie i słów moich zawstydzi przed tym pokoleniem wiarołomnym i grzesznym, tego Syn Człowieczy wstydzić się będzie, gdy przyjdzie w chwale Ojca swojego razem z aniołami świętymi».
Mówił im także: «Zaprawdę, powiadam wam: Niektórzy z tych, co tu stoją, nie zaznają śmierci, aż ujrzą królestwo Boże przychodzące w mocy».

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...