sobota, 29 września 2018

Siłownia

W parafii, w której od ponad dwóch lat przyszło mi pracować na polu ewangelizacyjnym rozpoczęły się dzisiaj rekolekcje Odnowy w Duchu Świętym. Czas  całkowicie poświęcony Panu Bogu. Pamiętam jak dziesięć lat temu sam byłem ich uczestnikiem. Było to w Dobrym Mieście. Bardzo je przeżyłem. Zarówno od strony fizycznej, psychicznej jak i duchowej. Odbywały się one w czasie wakacyjnym, kiedy za oknem mocno świeciło słońce, a ja po pierwszym roku studiów w seminarium szukałem swojej drogi. Wielkim wydarzeniem tych rekolekcji było wyznanie Jezusa jako Pana i Zbawiciela. Wtedy jeszcze byłem zagubiony i pytający o swoje powołanie. Utwierdzałem się na drodze do kapłaństwa, a dzisiaj widzę w tym najpiękniejszy moment jaki mógł mi się wtedy przytrafić. To tak jakby otrzymać nagle skrzydła i móc wzbić się do nieba. Coś niesamowitego i wartego przeżycia.

Jeśli w Twojej parafii odbywają się rekolekcje REO, to nie zwlekaj. Nie ma na co. Daj szansę Bogu, a przede wszystkim sobie, bo On pragnie Cię umocnić.

Kończąc już wpis pozwolę sobie na postawienie pytania, które może kogoś zmotywuje do refleksji.

Co robisz, aby  utrzymać kondycje swojej wiarę?

Wielu osobom wydaje się, że wiara jest czymś stałym, że nic nie kosztuje i jest dana na zawsze. Bzdura. Ona codziennie wymaga umocnienia. Z nią jest podobnie jak z utrzymaniem formy fizycznej. Kiedy przestaje się chodzić na siłownie, to ciało marnieje i sześciopak znika. Systematyczna walka z sobą, cierpliwość i praca, to to, czego potrzebuje nasza dusza i ciało.

Zatem powtórzę pytanie:

Co robisz, aby utrzymać kondycje swojej wiary?

K. M.

J 1, 47-51

Słowa Ewangelii według świętego Jana
Jezus ujrzał, jak Natanael zbliżał się do Niego, i powiedział o nim: «Patrz, to prawdziwy Izraelita, w którym nie ma podstępu».
Powiedział do Niego Natanael: «Skąd mnie znasz?»
Odrzekł mu Jezus: «Widziałem cię, zanim cię zawołał Filip, gdy byłeś pod drzewem figowym».
Odpowiedział Mu Natanael: «Rabbi, Ty jesteś Synem Bożym, Ty jesteś Królem Izraela!»
Odparł mu Jezus: «Czy dlatego wierzysz, że powiedziałem ci: Widziałem cię pod drzewem figowym? Zobaczysz jeszcze więcej niż to».
Potem powiedział do niego: «Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Ujrzycie niebiosa otwarte i aniołów Bożych wstępujących i zstępujących na Syna Człowieczego».

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...