piątek, 6 lipca 2018

Współcześni apostołowie

Apostolstwo w dzisiejszych czasach w niczym nie jest prostsze, czy trudniejsze od tego sprzed wieków. Te same słabości, grzechy, pułapki. Jedynie, co to może forma ich się zmieniła. Na każdego apostoła czekają radości, małe sukcesy, wielkie zwycięstwa. Niekiedy pojawi się łza pod powieką i posmak porażki. Czasem tej osobistej walki duchowej jak i związanej z misją. Najważniejsze w tym wszystkim jest tylko jedno. Nigdy się nie poddać. Nie zrezygnować. Jedna z moich profesorek wielokrotnie nam, studentom, tłumaczyła, że pierwszy krok do zwycięstwa to nie uciec z placu boju.

Wiary, nadziei i miłości!

Każdy z nas jest apostołem, a świat to nasze wyzwanie.

J 4, 34-38

Słowa Ewangelii według św. Jana
Jezus powiedział do swoich uczniów: «Moim pokarmem jest wypełnić wolę Tego, który Mnie posłał, i wykonać Jego dzieło. Czyż nie mówicie: „Jeszcze cztery miesiące, a nadejdą żniwa”? Oto powiadam wam: Podnieście oczy i popatrzcie na pola, jak bieleją na żniwo. Żniwiarz otrzymuje już zapłatę i zbiera plon na życie wieczne, tak iż siewca cieszy się razem ze żniwiarzem. Tu bowiem okazuje się prawdziwym powiedzenie: „Jeden sieje, a drugi zbiera”. Ja was wysłałem żąć to, nad czym wyście się nie natrudzili. Inni się natrudzili, a w ich trud wyście weszli».

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...