niedziela, 17 czerwca 2018

Szukam.
Nie poddaje się.
Wierzę.
Nadzieją przepełnione serce.

Świat, układanka,
puzzle, mozaika.
Złożony z tysiąca barw.
Mija szybko po cichu.
Trwam w punkcie własnego Ja.

Nie boję się,
nie uciekam,
nie marnuję czasu,
nie żałuję,
nie zatrzymuje się.
Trwam,
a może już żyję.
Nie wiem już sam.

Żyć, to kochać.
Doceniać przemijający świat,
a z nim czas.
Ja już żyję.
To moja godzina
i ta chwila, która trwa.

K. M.

Mk 4, 26-34

\Słowa Ewangelii według Świętego Marka
Jezus mówił do tłumów:
«Z królestwem Bożym dzieje się tak, jak gdyby ktoś nasienie wrzucił w ziemię. Czy śpi, czy czuwa, we dnie i w nocy, nasienie kiełkuje i rośnie, sam nie wie jak. Ziemia sama z siebie wydaje plon, najpierw źdźbło, potem kłos, a potem pełne ziarno w kłosie. Gdy zaś plon dojrzeje, zaraz zapuszcza sierp, bo pora już na żniwo».
Mówił jeszcze: «Z czym porównamy królestwo Boże lub w jakiej przypowieści je przedstawimy? Jest ono jak ziarnko gorczycy; gdy się je wsiewa w ziemię, jest najmniejsze ze wszystkich nasion na ziemi. Lecz wsiane, wyrasta i staje się większe od innych jarzyn; wypuszcza wielkie gałęzie, tak że ptaki podniebne gnieżdżą się w jego cieniu».
W wielu takich przypowieściach głosił im naukę, o ile mogli ją rozumieć. A bez przypowieści nie przemawiał do nich. Osobno zaś objaśniał wszystko swoim uczniom.

2 komentarze:

  1. Katolicy zbyt słabo znają Biblię

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego tak ważne jest, aby poruszać jej temat i mieć nadzieję, że nasze starania zmienią ten stan rzeczy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...