niedziela, 13 maja 2018

Trwaj moje życie

Trwaj moje życie.
Trwaj,
w korowodzie podobnych do siebie dni.

Trwaj moje życie.
Choćby Twoja chuda świeca
zaraz zgasnąć miała.

Trwaj moje życie.
Baw się na całego.
Nie żałuj sobie przyjemnego.

Trwaj moje życie.
Trwaj,
póki masz swój czas.

Po śmierci się rozlicz z tego,
co było okazją,
co było marzeniem,
co było z przypadku,
co było natchnieniem,
co było błędem,
co było spełnieniem,
co było dobrem,
co było grzeczne
i co było grzeszne,
a na koniec skruszone klęknij.
Będzie bezpieczniej.

K. M.


Mk 16, 15-20

Słowa Ewangelii według Świętego Marka
Jezus, ukazawszy się Jedenastu, powiedział do nich:
«Idźcie na cały świat i głoście Ewangelię wszelkiemu stworzeniu! Kto uwierzy i przyjmie chrzest, będzie zbawiony; a kto nie uwierzy, będzie potępiony. Te zaś znaki towarzyszyć będą tym, którzy uwierzą: w imię moje złe duchy będą wyrzucać, nowymi językami mówić będą; węże brać będą do rąk, i jeśliby co zatrutego wypili, nie będzie im szkodzić. Na chorych ręce kłaść będą, a ci odzyskają zdrowie».
Po rozmowie z nimi Pan Jezus został wzięty do nieba i zasiadł po prawicy Boga. Oni zaś poszli i głosili Ewangelię wszędzie, a Pan współdziałał z nimi i potwierdzał naukę znakami, które jej towarzyszyły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...