środa, 9 maja 2018

Pan Ślimak poznaje dziecięcy świat

Historie Pana Ślimaka, które napisałem cieszą się sympatią dzieci. Jest to niewątpliwie dla mnie powód do dumy.   Zwłaszcza, że to właśnie, najmłodsi są głównymi adresatami spisanych przeze mnie przygód mieszkańca małej skorupki. Mimo, że zdaję sobie sprawę z moich różnych niedociągnięć literackich, pomału powstaje już kolejna część książki z nowymi przygodami Pana Ślimaka, a jak na razie trwają spotkania autorskie.

Często ludzie pytają mnie, czy zarabiam na wydanych książkach. Czy zwraca mi się poniesiony koszt. Jakby zarabianie na pasji było czymś najbardziej istotnym. Ja mam trochę inne priorytety. Dla mnie zapłatą jest uśmiech dziecka, którego rozśmieszy fragment mojej książki. Gratyfikacją są spotkania autorskie podczas, których nawiązuję relacje z tyloma ludźmi, że głowa mała. Relacja autor - czytelnik jest tym ważniejsza, kiedy dochodzi do dyskusji. Czy to pomiędzy mną, a dziećmi, młodzieżą, czy dorosłymi. Bliski kontakt z czytelnikiem jest nieoceniony, bo buduje i pozwala na głębsze poznanie dzisiejszego świata. Cieszę się za każdym razem kiedy jestem zapraszany w różne miejsca, bo wtedy wiem, że to, co robię, co tworzę jest komuś potrzebne.

Za bardzo w sztukę wtargnęła komercja, która obnaża ją z przyzwoitości i piękna, które jest subtelnym odzwierciedleniem ludzkiej wrażliwości. Jak śpiewał niezapomniany pan Wojciech Młynarski:

Róbmy swoje!

K. M.










J 16, 12-15

Słowa Ewangelii według Świętego Jana
Jezus powiedział do swoich uczniów:
«Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz znieść nie możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy. Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek usłyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. On Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam objawi.
Wszystko, co ma Ojciec, jest moje. Dlatego powiedziałem, że z mojego weźmie i wam objawi».

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...