poniedziałek, 19 marca 2018

Przygody Pana Ślimaka.

Świat zwierząt jest barwny, zaskakujący, sympatyczny, a niekiedy i niebezpieczny. Jednak trzeba przyznać, że jest bardzo dobrym tematem na bajki. Wiedział o tym doskonale książę poetów polskich biskup Ignacy Krasicki. Chyba każdy zna jego utwory takie jak Przyjaciele czy Czapla, ryby i rak.

Pewnie dlatego i ja pokusiłem się o napisanie opowiadań przedstawiających historię paru przyjaciół. Oczywiście wszystko ma miejsce w parku pełnym zwierząt.

Warto jednak pamiętać, że dzieci to najbardziej wymagający odbiorcy. W opiniach są bezpośredni, a  w konsekwencji szczerzy do bólu. To ich recenzje będą dla mnie najważniejsze. Liczę, że moja propozycja przypadnie im do gustu, a historia Pana Ślimaka ich zainteresuje.

Idea napisania książki.

Co prawda książkę dedykowałem swojej chrześniaczce Mai, jednak adresowana jest do wszystkich dzieci. Chciałbym, aby dzieci z domów dziecka mogły choć na chwilę przenieść się w inny, bajkowy i przyjazny im świat. Mam nadzieję, że tą książką wypiszę im uśmiech na twarzach. Najmłodsi pacjenci w szpitalach również potrzebują chwil radości.

Już się nie mogę doczekać spotkań :)

K. M.


Mt 1, 16. 18-21. 24a

Słowa Ewangelii według świętego Mateusza
Jakub był ojcem Józefa, męża Maryi, z której narodził się Jezus, zwany Chrystusem.
Z narodzeniem Jezusa Chrystusa było tak. Po zaślubinach Matki Jego, Maryi, z Józefem, wpierw nim zamieszkali razem, znalazła się brzemienną za sprawą Ducha Świętego.
Mąż Jej, Józef, który był człowiekiem prawym i nie chciał narazić Jej na zniesławienie, zamierzał oddalić Ją potajemnie.
Gdy powziął tę myśl, oto anioł Pański ukazał mu się we śnie i rzekł: „Józefie, synu Dawida, nie bój się wziąć do siebie Maryi, twej Małżonki; albowiem z Ducha Świętego jest to, co się w Niej poczęło. Porodzi Syna, któremu nadasz imię Jezus, On bowiem zbawi swój lud od jego grzechów”.
Zbudziwszy się ze snu, Józef uczynił tak, jak mu polecił anioł Pański.

Łk 2, 41-51a

Słowa Ewangelii według świętego Łukasza
Rodzice Jezusa chodzili co roku do Jerozolimy na Święto Paschy. Gdy Jezus miał lat dwanaście, udali się tam zwyczajem świątecznym. Kiedy wracali po skończonych uroczystościach, został Jezus w Jerozolimie, a tego nie zauważyli Jego rodzice. Przypuszczając, że jest w towarzystwie pątników, uszli dzień drogi i szukali Go wśród krewnych i znajomych.
Gdy Go nie znaleźli, wrócili do Jerozolimy szukając Go. Dopiero po trzech dniach odnaleźli Go w świątyni, gdzie siedział między nauczycielami, przysłuchiwał się im i zadawał pytania. Wszyscy zaś, którzy Go słuchali, byli zdumieni bystrością Jego umysłu i odpowiedziami.
Na ten widok zdziwili się bardzo, a Jego Matka rzekła do Niego: „Synu, czemuś nam to uczynił? Oto ojciec Twój i ja z bólem serca szukaliśmy Ciebie”.
Lecz On im odpowiedział: „Czemuście Mnie szukali? Czy nie wiedzieliście, że powinienem być w tym, co należy do mego Ojca?” Oni jednak nie zrozumieli tego, co im powiedział.
Potem poszedł z nimi i wrócił do Nazaretu; i był im poddany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...