środa, 7 lutego 2018

Chcę być świętym.

O czym dzisiaj marzę. Ciekawe, kto zgadnie?
Pieniądze nie są dobrem,  o które zabiegam za wszelką cenę. Czy to zdrowia, czy nerwów, czy czegokolwiek. Sympatia ludzi również bywa złudna. Mądrze ktoś powiedział:

Dzisiaj Cię lubią, a jutro już nie.

Kiedy piszę wiersze, prozy, czy mówię kazania staram się nie zważać na to, co ludzie lubią usłyszeć, a czego już nie, bo musiałbym zacząć głosić siebie, a nie Chrystusa. Nie po to zostałem ustanowiony kapłanem. To, o co dziś zabiegam, to świętość, do której bliska i daleka jest moja droga.

Bóg mnie powołał do wielkich spraw. Największym wyróżnieniem dla mnie jest moment, kiedy podnoszę chleb, a później kielich wypełniony winem i wiem, że od tej chwili to jest Ciało i Krew. Wielka łaska to i wielka odpowiedzialność szafarza. Za każdym razem mam to na myśli kiedy tylko podchodzę do ołtarza, aby składać Ofiarę.

Dlatego, Boże, daj mi łaskę świętości. Jestem tylko człowiekiem. Moją słabość możesz przemienić w moją tarczę, bo jesteś Wszechmogący. Uczyń ze mnie kapłana swojego Miłosierdzia, z którego czerpie nieustannie, jak ze źródła, które ożywia moją duszę.

Tak jak codziennie i dzisiaj Cię proszę ...

... Daj mi siłę i wytrwałość zostać świętym.

K. M.


Mk 7, 14-23

Słowa Ewangelii według Świętego Marka
Jezus przywołał znowu tłum do siebie i rzekł do niego:
«Słuchajcie Mnie, wszyscy, i zrozumcie! Nic nie wchodzi z zewnątrz w człowieka, co mogłoby uczynić go nieczystym; lecz to, co wychodzi z człowieka, to czyni człowieka nieczystym. Kto ma uszy do słuchania, niechaj słucha!»
Gdy się oddalił od tłumu i wszedł do domu, uczniowie pytali Go o tę przypowieść. Odpowiedział im: «I wy tak niepojętni jesteście? Nie rozumiecie, że nic z tego, co z zewnątrz wchodzi w człowieka, nie może uczynić go nieczystym; bo nie wchodzi do jego serca, lecz do żołądka, i zostaje wydalone na zewnątrz». Tak uznał wszystkie potrawy za czyste.
I mówił dalej: «Co wychodzi z człowieka, to czyni go nieczystym. Z wnętrza bowiem, z serca ludzkiego pochodzą złe myśli, nierząd, kradzieże, zabójstwa, cudzołóstwa, chciwość, przewrotność, podstęp, wyuzdanie, zazdrość, obelgi, pycha, głupota. Całe to zło z wnętrza pochodzi i czyni człowieka nieczystym».

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...