poniedziałek, 22 stycznia 2018

Poloneza czas zacząć!

Kto z Was pamięta swoją studniówkę? Dziewczyny ubrane w bogate kreacje. Każda suknia różna. Wszystkie ładne. Mężczyźni jak nigdy w garniturach.Co niektórzy wtarty żel we włosach i koniecznie wyperfumowani. Sala przybrana w kolorowe balony. Gdzieniegdzie pozaczepiane wstążeczki. Kolorowe światła. Wszyscy z niecierpliwością oczekiwali na pierwszy takt, który rozpocznie Poloneza i wszystkie tańczące pary rozpłyną się w krokach znanej im z prób muzyki. Będzie to zapewne pierwszy i ostatni raz kiedy go wykonają, ale za to najważniejszy. Jeszcze tylko przemówienie przedstawicieli szkoły i ...

... on rozpoczął pierwszy zgiąwszy kolano. Ona nieśmiało powędrowała za nim, a za nimi kilkanaście innych par. Dumni rodzice wpatrzeni w swe dzieci ...

Pierwsza para... Druga para... Ksiądz i uczennica... Trzecia para... Nie pamiętasz, żeby tak było?

Jestem księdzem i drugi rok z rzędu przyszło mi tańczyć Poloneza. Tym razem w zastępstwie pana dyrektora szkoły. Jako, że swojej studniówki nie miałem, to bawiłem się wyśmienicie. Jednak najzabawniejsze zostało na koniec balu. Otóż kiedy wychodziłem z lokalu wziąłem przez zupełny przypadek nie swoją kurtkę. Kiedy wróciłem na plebanię i ją zdejmowałem zwróciłem uwagę na jej wewnętrzną stronę. Krój się zgadzał z moją kurtką. Materiał tym bardziej, a tylko nie widoczne różnice z wewnętrznej strony i ilość kieszeni się nie zgadzała. Jak się można pomylić? Oczywiście w niedzielę odzyskałem swoją własność, a i młody mężczyzna, który pofatygował się do kościoła po swoją kurtkę mógł się już cieplej ubrać.

Ucinając spekulacje - nic nie piłem. Każdemu mogło się zdarzyć.

K. M.

Mk 3, 22-30

Słowa Ewangelii według Świętego Marka
Uczeni w Piśmie, którzy przyszli z Jerozolimy, mówili o Jezusie: «Ma Belzebuba i mocą władcy złych duchów wyrzuca złe duchy».
Wtedy Jezus przywołał ich do siebie i mówił im w przypowieściach: «Jak może Szatan wyrzucać Szatana? Jeśli jakieś królestwo jest wewnętrznie skłócone, takie królestwo nie może się ostać. I jeśli dom wewnętrznie jest skłócony, to taki dom nie będzie mógł się ostać. Jeśli więc Szatan powstał przeciw sobie i jest z sobą skłócony, to nie może się ostać, lecz koniec z nim. Nikt nie może wejść do domu mocarza i sprzęt mu zagrabić, jeśli mocarza wpierw nie zwiąże, i dopiero wtedy dom jego ograbi. Zaprawdę, powiadam wam: Wszystkie grzechy i bluźnierstwa, których by się ludzie dopuścili, będą im odpuszczone. Kto by jednak zbluźnił przeciw Duchowi Świętemu, nigdy nie otrzyma odpuszczenia, lecz winien jest grzechu wiecznego». Mówili bowiem: «Ma ducha nieczystego».

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...