wtorek, 29 stycznia 2019

Nalewka szczęścia

Drogi Gustawie!

   Zapewne nie bardzo wiesz kto do Ciebie napisał ten list. Raptem znaliśmy się tylko z widzenia. Może kiedyś raz kupiłem jedną z Twoich wybornych nalewek, ale częściej otrzymywałem je w prezencie od moich znajomych, którzy bardzo się o mnie troszczyli. Tak, przez kilka ostatnich lat bardzo chorowałem. Cierpiałem na jeden z nowotworów, który odebrał mi wszelkie siły. 

   Wnioskuję, że jeśli już czytasz te zapisane przeze mnie słowa, to znaczy, że ja już udaję się w ostatnią drogę prowadzącą do Pana. Uważam Cię za dobrego nalewkarza i dlatego pragnę właśnie Tobie przekazać tajemną recepturę mojej autorskiej nalewki. Mam nadzieję, że bardzo Ci posmakuje. Jednak musisz wiedzieć, że trunek, który zrobisz - o ile się tego podejmiesz - będzie jedynie drogą prowadzącą do pięknego celu. Pragnę Ci w ten sposób pomóc. Jednak pozwól, że bardziej nie skonkretyzuje tego, co będzie na Ciebie czekać w trakcie upływu czasu. Zostawmy dla siebie trochę sekretów. 

   Kończąc list pozwolę sobie na wyrażenie ostatniej prośby. Za życia w ogóle nie chodziłem do kościoła. Bóg nie był mi kimś bliskim. Dopiero teraz, kiedy straciłem władanie w nogach poznaję Jego miłość. Czuję się jakbym szedł po drodze krzyżowej. Jest ona odzwierciedleniem tego, co teraz czuję. Jednak nie chcę się nad sobą użalać. Zapewne zaraz zapytasz o przepis na nalewkę. Jedyną radą jaką mogę Ci pozostawić jako mój testament, to ta, abyś udał się do naszego kościoła parafialnego. 

Z prośbą o modlitwę
Stary nalewkarz

- Zatem muszę udać się na Mszę Świętą - powiedział na głos Gustaw.

Cdn.


K. M.



Mk 3, 31-35

Słowa Ewangelii według Świętego Marka
Nadeszła Matka Jezusa i bracia i stojąc na dworze, posłali po Niego, aby Go przywołać. A tłum ludzi siedział wokół Niego, gdy Mu powiedzieli: «Oto Twoja Matka i bracia na dworze szukają Ciebie».
Odpowiedział im: «Któż jest moją matką i którzy są moimi braćmi?» I spoglądając na siedzących dokoła Niego, rzekł: «Oto moja matka i moi bracia. Bo kto pełni wolę Bożą, ten jest Mi bratem, siostrą i matką».

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...