piątek, 7 września 2018

Jutro

Na ulicach miast pusto.
Cisza wypełniła sobą świat.
Latarnie zapalone,
oświetlają ziemie.

Ja idę już spać.
Trochę niepewny.

Niepewny o jutro.
Jakie ono będzie.
Czy dam radę?
Czy zwyciężę?
Czy będzie choć trochę lepiej?
A, co jeśli nic już nie będzie?

Więc jakim jestem człowiekiem?
Co powie o mnie historia moich dni?
Ile jestem dłużny światu,
a ile darowane zostało mi?
Czy stanę przed Bogiem
z podniesioną głową?
A może schylę przed Nim kark
i będzie mi po prostu wstyd.

Więc zanim zamknę powieki,
kto wie czy po raz ostatni
powiem tylko jedno:

Dziękuję Boże za wszystko
i za to, co nie tak w mojej codzienności
przebacz mi...

K. M.


Łk 5, 33-39

Słowa Ewangelii według Świętego Łukasza
Faryzeusze i uczeni w Piśmie rzekli do Jezusa:
«Uczniowie Jana dużo poszczą i modły odprawiają, podobnie też uczniowie faryzeuszów; natomiast Twoi jedzą i piją».
A Jezus rzekł do nich: «Czy możecie nakłonić gości weselnych do postu, dopóki pan młody jest z nimi? Lecz przyjdzie czas, kiedy zabiorą im pana młodego, i wtedy, w owe dni, będą pościli».
Opowiedział im też przypowieść: «Nikt nie przyszywa do starego ubrania jako łaty tego, co oderwie od nowego; w przeciwnym razie i nowe podrze, i łata z nowego nie nada się do starego.
Nikt też młodego wina nie wlewa do starych bukłaków; w przeciwnym razie młode wino rozerwie bukłaki, i samo wycieknie, i bukłaki przepadną. Lecz młode wino należy wlewać do nowych bukłaków. Kto się napił starego, nie chce potem młodego – mówi bowiem: „Stare jest lepsze”».

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...