wtorek, 17 kwietnia 2018

Ważny temat

Chciałbym napisać taki tekst, który po przeczytaniu uskrzydliłby każdego. Przywróciłby mu wiarę w siebie. Stał się motywacją do pracy nad sobą. To wcale nie jest tak, że nagle chciałbym się stać czyimś coachem, ale myślę, że dobry tekst to marzenie każdego pisarza, poety, czy dziennikarza. Zwłaszcza, że za każdym razem kiedy zasiadam za biurkiem pragnę w zapisanych słowach przemycić jeden z najważniejszych tematów jakim jest wiara w Boga.

Temat wydaje się rzeczywiście istotny, ale tak mało obecny w szarej codzienności człowieka. Zabiegani, zadyszani mijamy krzyże przywieszone na ścianach, kapliczki przydrożne, kościoły, kapłanów, siostry zakonne i bez większej refleksji przechodzimy dalej. Dopiero ciekawy, piękny wiersz, mądre słowa zapisane przez dziennikarza, czy przez pisarza na nowo wprawiają w zadumę nad ostatecznością, która z pozoru daleka jest bliska każdemu z nas.

Boże jesteś tuż przy mnie.
Czuję Twoją ojcowską dłoń
wyciągniętą nad moją głową.
Gotową do błogosławieństwa
każdej mojej życiowej decyzji
o ile jest zgodna z Twoją wolą.

To ja, Twoje małe dziecko
skryte w ciele dorosłego.
Choć często wydaje mi się,
że mogę sam wiele,
to i tak jestem bezradny bez Ciebie.
Dumny, piszę szczerze.

Te słowa niech staną się modlitwą dzisiejszą:
Dobrze, mój Boże,
że jesteś!


K. M.





















J 6, 30-35

Słowa Ewangelii według Świętego Jana
W Kafarnaum lud powiedział do Jezusa:
«Jaki więc Ty uczynisz znak, abyśmy go zobaczyli i Tobie uwierzyli? Cóż zdziałasz? Ojcowie nasi jedli mannę na pustyni, jak napisano: „Dał im do jedzenia chleb z nieba”».
Rzekł do nich Jezus: «Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Nie Mojżesz dał wam chleb z nieba, ale dopiero Ojciec mój daje wam prawdziwy chleb z nieba. Albowiem chlebem Bożym jest Ten, który z nieba zstępuje i życie daje światu».
Rzekli więc do Niego: «Panie, dawaj nam zawsze ten chleb!»
Odpowiedział im Jezus: «Ja jestem chlebem życia. Kto do Mnie przychodzi, nie będzie łaknął; a kto we Mnie wierzy, nigdy pragnąć nie będzie».

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...