czwartek, 15 lutego 2018

Czas pokusy.

Czas pokusy, w nim ja.
Wskazówki zegara płyną wolno.
Nigdzie im się nie śpieszy.
One są szczęśliwe -
- posiadają czas.

Czas pokusy, mojej walki.
Trwa niepewność,
a tu zaraz wróg za drzwiami.
Czas wciąż płynie,
tak cichutko, tak niewinnie.

Klęknę, Panie, klęknę
i pomodlę się raz jeszcze.
Czas pokuty, więc ją będę teraz
czynił.
Ty mi pomóż, gdy nadejdzie
czas pokusy.
Bym niczego diabłu nie był winien,
gdy ukradkiem do mnie przyjdzie.

K. M.

Łk 9, 22-25

Słowa Ewangelii według Świętego Łukasza
Jezus powiedział do swoich uczniów:
«Syn Człowieczy musi wiele wycierpieć: będzie odrzucony przez starszyznę, arcykapłanów i uczonych w Piśmie; zostanie zabity, a trzeciego dnia zmartwychwstanie».
Potem mówił do wszystkich: «Jeśli ktoś chce iść za Mną, niech się zaprze samego siebie, niech co dnia bierze krzyż swój i niech Mnie naśladuje. Bo kto chce zachować swoje życie, straci je, a kto straci swe życie z mego powodu, ten je zachowa. Bo cóż za korzyść dla człowieka, jeśli cały świat zyska, a siebie zatraci lub szkodę poniesie?»

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...