czwartek, 11 stycznia 2018

Kto się może zbawić, a kto już nie?

Ostatnio popularne w internecie stały się demotywatory pod hasłem:

Czy ... może się zbawić? 

Oczywiście w miejsce kropek należy wpisać konkretną nazwę grupy, czy zwierzątka, np. kotek, piesek. W mentalności ludzi ciągle tkwi bardzo zła cecha jaką jest ocenianie innych. I tak jak w pytaniu o zwierzątka wydaje się to zabawne i infantylne, tak w odniesieniu do konkretnej warstwy społecznej, jak np. homoseksualistów wydaje się to po prostu głupie. Dzisiaj obejrzałem krótki filmik na youtube, w którym ludzie skazywali osoby o odmiennej orientacji seksualnej na piekło. Ja jako ksiądz od takich werdyktów jestem daleki. Jezus uczy:

Nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni.

Czytamy dalej w Piśmie Świętym:

Jakim sądem sądzicie, będziecie sądzeni.

Nie bawmy się w bogów, bo Bóg jest jeden: sprawiedliwy i miłosierny. My ludzie zapomnieliśmy o tym, że mamy potępiać nie człowieka, a jego czyny. Homoseksualizm jest grzechem, ale czy chory bardziej nie potrzebuje lekarza i pomocy niż obelg i krytyki?

Więc, co robić?

Przede wszystkim mówić o dobru, czynić dobro i prowadzić do dobra. Jak napisał św. Paweł, a ks. Popiełuszko przyjął te zdanie jako swoje życiowe motto:

Zło dobrem zwyciężaj!
K. M. 

Mk 1, 40-45

Słowa Ewangelii według Świętego Marka
Pewnego dnia przyszedł do Jezusa trędowaty i upadłszy na kolana, prosił Go: «Jeśli zechcesz, możesz mnie oczyścić ». A Jezus, zdjęty litością, wyciągnął rękę, dotknął go i rzekł do niego: «Chcę, bądź oczyszczony». Zaraz trąd go opuścił, i został oczyszczony.
Jezus surowo mu przykazał i zaraz go odprawił, mówiąc mu: «Bacz, abyś nikomu nic nie mówił, ale idź, pokaż się kapłanowi i złóż za swe oczyszczenie ofiarę, którą przepisał Mojżesz, na świadectwo dla nich».
Lecz on po wyjściu zaczął wiele opowiadać i rozgłaszać to, co zaszło, tak że Jezus nie mógł już jawnie wejść do miasta, lecz przebywał w miejscach pustynnych. A ludzie zewsząd schodzili się do Niego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Współczesny Adam kontra uczeń

  Po jakich słowach rozpoznać współczesnego Adama?  - To nie moja wina! Ja planowałem inaczej. Przecież wszyscy tak robią, a po za tym to ...